Saturday, March 20, 2010

Sejauh Mana Sensitiviti Anda?


kenal minuman ini??

mestilah!! Coca Cola

berlambak2 dijual kat sini n malaysia

stiap kali pergi ke kedai2 makanan, minuman ini pasti dihidangkan selain pepsi
sudah tidak asing lagi bukan? yang kita ni sedap2 dok minum hilangkan dahaga,
lupa akan saudara kita yg dekat sebelah negara ni yakni Palestin

Apa nak jadi ni?

Makan minum benda yang menyumbang kepada kehancuran saudara seislam!!

Dr Yusuf Al-Qaradawi menyatakan: “Satu riyal yang digunakan untuk membeli barangan Amerika bersamaan dengan sebutir peluru yang akan digunakan oleh tentera Zionis untuk membunuh anak kecil di Palestin.” Inilah jihad minimum yang wajib dilakukan iaitu memboikot

Rasanya dah tak perlu nak diberitahu mana yang perlu diboikot. kita sudah tahu tapi masih memejamkan mata yg separuh terbuka. mengaku umat Islam, sayang akan saudara seislam, simpati dengan apa yg terjadi..

tapi cukupkah itu?

sekadar berkata2 tak membawa ke mana, lakukan..buktikan kita betul2 prihatin dan sayang akan mereka..

Tapi.. benda yg kena boikot tu la yg sedap , yg berkualiti, yg paling murah dan etc..
wah!! banyaknya alasan.. cuba fikir inikah alasan yg kita nak beri di depan Allah nnti?

wallahualam,
sesungguhnya Allah pemberi segala rezeki dan pelindung kita dan kepada Allah kita kembali..

p/s: tertusuk dan ditusuk bkali2, semoga hati ini sentiasa berada dalam keadaan 'sedar'

5 comments:

Mohd Eqwan Bin Mohd Roslan said...

baru-baru ni (minggu lepas) Coca Cola melabur 1 Billion kat Malaysia bukak kilang baru. Bukan setakat menyokong, siap mengeluarkan dan menyumbang lagi.

Siti Zulaikha Zulkifli said...

yup, ade bace gak pasal tuh. and kilang tu akan didirikan di atas tanah yg dibeli dr tabung haji.

masalahnya skrg, umat islam dikecikkan skop kepada islam melayu kini makin hilang sensitiviti terhadap isu2 boycott ni. mula2 hangat lama2 cair sejuk dan membeku... bagi mereka ade yg tak nak percaya, ade yg berfikiran berapa byk je pon die amik dr benda yg mrk beli nih

wallahualam. kepada Allah dikembalikan segala urusan

'Ezzah Al-Islam said...

akhirnya.. tahniah. update pun..
iz dah bosan tgok tajuk.. "pjgnya sy taip tu..kuikui..

cik zu.. popeye's boikot kan?

Siti Zulaikha Zulkifli said...

itula iz kite jarang update gege...
pasal popeye tu mcm2 la dgr sat kate ye sat kate tak
mari kite siasat dengan lebih mendalam lagi..kalau izz dah tahu jawapan bagitau naa..

semoga Islam kembali menyinari dunia =)

Fakeh said...

KAJIAN SEMASA MENGENAI PERKEMBANGAN WAHABBI DI MALAYSIA, SILA GOOGLE TAJUK-TAJUK SEPERTI DI BAWAH INI:-

(a) SIFAT 20 - http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah
(h) TAJUK KHAS - BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA ASWJ

FAKEH KHALIFAH SAKA